Przemysł obuwniczy w druku 3d

Wraz z rozwojem technologii związanych z drukowaniem przestrzennym 3d zwiększać zaczęła się też liczba branż i gałęzi przemysłu, w których znajdować ona może powszechne zastosowanie. Wykorzystywane do tej pory głównie na cele wykonania prototypowych części lub urządzeń drukarki 3d coraz śmielej wykorzystywane są także w produkcji przemysłowej, zastępując dotychczas stosowane formy i metody produkcji. Ostatnie prace koncepcyjne pokazują przy tym, że na przestrzeni najbliższych kilku lub kilkudziesięciu lat możliwe jest też wykorzystanie druku 3d do seryjnej produkcji projektów przestrzennych. Skorzystać na tym może m. in. Przemysł obuwniczy w druku 3d, który już w chwili obecnej coraz częściej korzysta z najnowszych zdobyczy świata techniki.

Drukarki 3d oraz wykonywane przy ich pomocy wydruki od pewnego czasu wykorzystywane były już na cele projektowe. Służyły wtedy przede wszystkim do wykonania w szybki i ekonomiczny sposób prototypu wprowadzanego na rynek obuwia w tym celu, by ocenić jego rzeczywisty kształt i formę produktu, a także wprowadzić ewentualne poprawki. O ile też w branży odzieżowej wydruki pochodzące z drukarek 3d wykorzystywane były nie do masowej produkcji, a raczej do zyskania rozgłosu oraz skoncentrowania na sobie uwagi przez poszczególnych projektantów i dyktatorów mody, o tyle w branży obuwniczej proces ten przebiegał w zgoła odmienny sposób.

Po technologie związane z wykorzystaniem druku przestrzennego 3d sięgać zaczęły międzynarodowe koncerny, które zajmują się między innymi produkcją obuwia. Także najbardziej popularne na rynku światowym marki zainteresowały się możliwościami, jakie otworzyć się mogą na przemysł obuwniczy w druku 3d. W rozwój technologii 3d na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej zainwestowały takie brandy jak m.in. Adidas, Nike czy New Balance. Każdy z nich w opisywanych nowinkach technicznych znalazł szansę na to, by wyróżnić się na tle konkurencji oraz stworzyć innowacyjne systemy wykorzystywane przy produkcji oferowanego obuwia. Stąd też opisywane niedawno na portalach branżowych prace Adidasa nad wykorzystaniem w produkcji obuwia technologii clip, czy też działania Nike, które współpracując na wielu płaszczyznach z zawodowymi sportowcami przygotowało dla nich indywidualne wkładki do butów wykonane przy wykorzystaniu druku 3d. Zainteresowanie technologią druku przestrzennego obserwuje się zresztą nie tylko w branży obuwia sportowego. Także bardziej designerskie marki obuwnicze coraz częściej sięgają po drukarki 3d.

Wzrost zainteresowania technologią druku 3d (cadxpert.com.pl) zdaje się nie być jedynie chwilową modą. Obserwowane na rynku obuwniczym trendy wyraźnie wskazują, że związanie się z nią czołowych i rozpoznawalnych marek świadczy raczej o tym, że w najbliższych latach sektor ten rozwijał się będzie równie prężnie, angażując także i mniejsze podmioty. Proces ten dostrzegają zresztą także producenci samych drukarek 3d, w których ofercie coraz częściej znaleźć można urządzenia i akcesoria dedykowane odbiorcom produkującym obuwie oraz odzież.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>